دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

بانکداری الکترونیک!!!

بانکداری الکترونیک!!!

چقدر خوشحال از تبلیغات گسترده بانک های مختلف در مورد اینترنت بانک و موبایل بانک و و غیره بانک و کلا بانکداری الکترونیک شده بودیم که نگو و نپرس! واقعا خوشحال که کشور ما هم در این زمینه داره پیشرفت می کنه و دیگه نیازی به مراجعه حضوری به بانک و در ساعات خاص نیست. به همین خاطر ما هم سراغ چندتا بانک رفتیم تا از خدمات بانکداری مدرن! اونا استفاده کنیم. 

می خواستم اسمشون رو نگم اما دیدم اگه نگم حرصم خالی نمی شه! بانک پاسارگاد، ملی و سپه!

تو همه این بانک ها حساب باز کردیم و فرم های مربوط به بانکداری الکترونیک! رو پر کردیم. کلی هم خوشحال و احساس غرور ملی! که کشور داره به کجاها که پرواز نمی کنه!

نرم افزارهای موبایلشون رو هم ثبت کردیم و راه اندازی. امکانات خیلی عالی البته در ظاهر داشتن! مثلا گزینه انتقال وجه بین بانکی با گوشی موبایل! یه چیزی در حد تیم ملی یعنی!

اما داستان از اینجا شروع می شه که امروز می باید یه پولی رو به یه حسابی واریزی می کردیم. ما هم خوشحال که روی گوشی موبایل امکانات پیشرفته بانکی داریم! رو اعتمادی که به بانک های اشاره شده و توضیحات کارمندان و سایتشون پیدا کرده بودم با خیال راحت به همه کارام رسیدم و بعد از ظهر خواستم پول رو به حسابی که طرف چک کشیده بود ازش و منتظر پول ما واریز کنم.

به اولین بانک ملی که رسیدم رفت سراغ دستگاه خودپرداز و خواستم پول رو به حساب مورد نظر بفرستم. اما نشد!؟ هر کاری کردم سیستم اجازه نمی داد! بانک هم تعطیل شده بود و نمی شد کاری کرد. امروز هم باید پول واریز می شد وگرنه چک برگشت می خورد و خودتون می دونید چه اتفاقاتی می افتاد بعدش!

خودمو دلداری دادم و گفتم با موبایل بانک!! واریز می کنم. اما هرچه کردم خلاف حرف های کامندان بانک درآمد که با لبخند پول های منو می گرفتند و نسبت به سیستم بانکداری الکترونیک شون برام سخنرانی می کردند!! خلاصه نشد که نشد.

دوباره یادم آمد که همه رمزهای اینترنت بانک و رمز اول و دوم و چندتا دیگه رو هم گرفتم و می تونم از طریق اینترنت پول رو به صورت آنی!!! البته بنا به گفته همون کارمند مهربون و لبخند قشنگ بانک واریز کنم. اما وقتی خواستم این کار رو انجام بدم چندین دقیقه منتظر شدم که سایتشون باز شه از بس که سرعت اینترنت بالا بود! اما بعدشم متوجه شدم که آنی پول منتقل نمی شه و ممکن هست 24 ساعت بعد این کار انجام بشه!!!

گفتم صبح زود می رم دم در بانک وا می ایستم و تا در بانک باز شد می رم تو و می گم آقای کارمند بانک ملی از طریق حواله اینترنتی ساتنا و یا پایا پول منو به فلان حساب بریزید تا چک برگشت نخوره و پامون به دادگاه و کلانتری باز نشه! آخه باز هم اون کارمند خوش اخلاق موقع گرفتن پول هام بهم گفته بود البته با لبخند که هر لحظه که بیایید تو بانک از طریق این دو سیستم می تونید پول هاتون رو به هر حساب در هر بانکی با کمترین زمان ممکن و بدون کارمزد منتقل کنید! و منه ساده دل چقدر از پیشرفت دیر هنگام بانک هامون لذت می بردم!

خلاصه امروز ساعت هفت جلو اولین بانک ملی با چه مکافاتی خودمو رسوندم و منتظر شدم تا بانک باز بشه. هفت و نیم در بانک رو باز کردن و من مثل اینکه در بهشت به روم باز بشه دویم داخل تا کارمو انجام بدم و چک مورد نظر برگشت نخوره!

اما...!

متوجه شدم سیستم ساتنا کلا مال آدما از ما خیلی بهترون هست و زیر ده میلیون تومن رو اصلا قبول نمی کنه و سیستم پایا هم الان پول واریز کنی فردا شاید این موقع ها پول تو حساب طرف مقابل باشه!!!

به همون کارمندی که همیشه و در همه شعب با لبخند حرف می زنه اخمی کردم و گفتم: من چک دارم همین امروز باید بره به حساب! می خواستم بهشون بگم دروغ گو هااااا J

مونده بودم چی کار کنم و کلافه و... آخه می دونید بحث آبرو و دادگاه و چک برگشتی و ایناست در حالیکه گول تبلیغات گسترده بانکداری الکترونیک اونا رو خورده بود! از یه طرف به خودم می گفتم آدم ساده لوح چرا باور کردی تبلیغاتشون رو از طرفی هم مونده بودم چی کار کنم.

این بود که از اون خیالات خوش بانکداری مجازی و اینا آمدم بیرون و فکر بکری به سرم زد!!!

رفتم توی بانک ملی مذکور و به سبک بیست سال پیش پول گرفتم و اونم چند بسته اسکناس به سبک زمان بچگیم گذاشت روی میز و چون نمی تونستم دوی دست بگیریم اون بسته های دو کیلویی رو! خواهش کردم حد اقل یه پلاستیک مشکی بهم بدید که امنیت جانی داشته باشم!!!

خلاصه با سلام صلوات رفتیم بیرون بانک و به یه بانک دیگه پول ها رو به صورت بیست سال پیش به حساب طرف مقابل واریز کردم. توی مسیر هم به تبلیغات بانکداری الکترونیک و پول نقد حمل نکنید و اینترنت بانک و هزار تا چیز دیگه فکر می کردم و استرس زیادی که بهم وارد شده بود و وقتی که تلف شد بود.

کاش یکی پیدا می شد و زیان ناشی از این تبلیغات دروغین این ها رو به مردم بر می گردوند.

کاش که بعضی مسولین ما کمتر دروغ بگن شاید یه آدم ساده ای باور کنه حرفاشون رو!

نظرات 8 + ارسال نظر
سعید جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:50 ب.ظ

که کشور ما هم در این ضمینه داره پیشرفت می کنه؛
دراین زمینه
نه این ضمینه!!

با تشکر از یادآوری تون. اصلاح کردیم

اون سید جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:41 ب.ظ

سلام
ناراحت نباشید، مهم همین لبخنداس که روی صورت کارمندان دیده میشه!!! (حالا بگذریم از تصنعی بودن خیلیاش!)

خدا روشکر که صبح زود بوده و جامعه شریف، بزرگ و قدرتمند موتور سواران پلاک مخدوش(!) خواب بودن! و گرنه توی تهران کبیر در واقع این کار مساوی است با دور از جون شما "آخرین اشتباه"!

یاعلی ع

سلام علیکم
نوشته هاتون خیلی تخصصی هست
البته اون افراد مذکور طرف مقابلشون رو هم می شناسند البته ریا نشه

کهف حصین یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:26 ب.ظ http://kahfehasin.mihanblog.com

تجربه ی ارزشمندی بود که بازگو کردید .

و البته در ایران عزیز کم پیش میاد ملت شهید پرور چنین اعتماد بزرگی بکنند به این ساختارهای جدید. این اعتماد شما جای تقدیر داره :)

حالا باز خدا رو شکر کنید که میزان پول مورد نظرتون در بانک نقدا موجود بوده :)

و تقصیر بزرگ شما اینکه کار رو به لحظه ی آخر واگذار میکنید
امیدواریم مثل این تجربه برای هیچ کس تکرار نشه

گاهی آدم چاره ای جز اعتماد نداره
گاهی هم اونقدر خوشحال می شه از این پیشرفت ها که دوست داره همش اعتماد کنه به حرف مسولین:)
بعدشم تقصیری نداریم که! چون باید صبر کنیم آخر ماه بشه حقوق کارمند جماعت رو اگه یارانه و کسری بوجه دولت و هزار تا چیز دیگه گذاشت پرداخت کنند بعدش ما بتونیم قرض ها مون رو پرداخت کنیم:)

اون سید یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:08 ب.ظ


http://s3.picofile.com/file/7495479565/moragheb.jpg

[ بدون نام ] یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ب.ظ

سلام
دم مطهری گرم!

http://www.entekhab.ir/fa/news/75899

دعوتنامه سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

بدین وسیله از شما خواهر / برادر گرامی دعوت می شود تا در سومین نشست حامیان دولت احمدی نژاد (به عنوان دولتِ احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی و عدالتخواهی) در فضای مجازی، که ان شاءالله روز جمعه 31 شهریور 1391 در تهران برگزار می شود، حضور داشته باشید. لازم به اشاره است تاریخِ دو جلسه قبلی این نشست که به شکلی محدودتر برگزار شده بودند، روزهای 23 تیر 1391 و 17 مرداد 1391 بوده است.
اهم برنامه های نشست پیش رو، از این قرار است:

1- سخنرانی حجت الاسلام بهمن شریف زاده به همراه پرسش و پاسخ
2- سخنرانی دکتر عبدالرضا داوری به همراه پرسش و پاسخ
3- هم اندیشی و تصمیم گیری فعالان مجازی حامی گفتمانِ عدالتخواهی در مورد مسائل آینده.

زمان: جمعه، 31 شهریور 1391، ساعت 9:30 تا 13:30
مکان: خیابان کارگر جنوبی، خیابان آذربایجان (به سمت شرق)، نرسیده به خیابان 12 فروردین، روبه روی مدرسه ایثار، حسینیه ننه کرانیها
دسترسی با مترو: از طریق یکی از ایستگاههای میدان حر یا میدان انقلاب

جهت کنترلِ صحت محتوای این دعوتنامه یا دریافت اطلاعات بیشتر، می توانید از طریق کامنتِ خصوصی یا ایمیل با مدیران وبلاگهای زیر (به ترتیب الفبا) تماس بگیرید:

1- آرمانشهر: armanha.com
2- امت حزب الله: moh1979.blogfa.com
3- تفکر ایمانی: mfatemi.ir
4- سیاست نوشت: 3617.blogfa.com
5- صدای قدمهای مهدی فاطمی می آید: naragh313.blogfa.com
6- عبودیت: oboudiat.com
7- فرزند آزادی: farzandeazadi.blogfa.com
8- گوش قرمز: goomez.blogfa.com
9- مشارق: hmasharegh.blogfa.com
10- ندایی از درون: nedaieqalb.com
11- نیمه خالی لیوان: saeed-yaser.persianblog.ir
12- نوکر مردم: nokaremardom.mihanblog.com
13- همسازی: hamsazi313.blogfa.com
14- هویتا: http://hoviyyatona.blogfa.com/

س.م.سیدین دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ http://sahva.blogsky.com

میشه پذیرفت که در امر تبلیغات بانکداری الکترونیک زیاد پیشرفت کردیم!!
متاسفانه هنوز ساختارهای بانکداری و تجارت الکترونیک کاملا سامان نیافته.

ان شا الله مجدد گرفتار چنین استرس هایی نشین.

بله دقیقا همین طور هست. امیدوارم که بین تبلیغات و واقعیت در کشور ما هیچ فاصله ای وجود نداشته باشه.
ان شاءاله شما هم گرفتار این نوع استرس ها و دیگر انواع نشید

محسن شنبه 23 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام اولا ساتنا طبق قوانین بانک مرکزی برای مبالغ بالاتر از ۱۵ میلیونه دوما حواله پایا فرداش به حساب نمیره و زمانهای مشخصی داره نهایتا دوساعت یا سه ساعت بعدش به حساب میره سوما مبالغ کمتر از ۱۵ میلیون را میتونستی تو همون شعبه توسط متصدی از طریق کارت به کارت به صورت انی منتقل کنی چهارما طبق قانون وقتی شما چک میکشی باید همون موقع یا حداقل یه روز قبلش معادل مبلغ چک تو حسابت موجودی باشه پنجما حواله بین بانکی از طریق همراه بانک طبق قوانین بانک مرکزی دیگه مجاز نمی باشد ششما .....

سلام علیکم
اولا رو که خودمونم گفتیم
دوما حواله پایا رو خود کارمند بانک گفت که فرداش به حساب می ره
سوما حساب طرف مقابل کارتی نبود وگر نه همون کار شما رو انجام می دادم چون به فکر خودمم هم رسیده بود
چهارما وقتی عیالوار شدی و هزارتا قرض و قسط و بده کاری و اینا دورت رو گرفت می فهمی چه جوری باید چک بدی الان نفستون از جای گرم میاد
ششما مجاز نبودنش رو به ما نگفتن ولی توی نرم افزاری که از خود بانک گرفتم برای موبایل حواله بین بانکی داره!
....
و
دست شما خیلی خیلی درد نکنه که راهنمایی کردید. واقعا ممنون از نقد و نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد