دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

مرغ همسایه واقعاً غازه؟!

چند وقت قبل جاتون خالی رفته بودم مشهد. یادش بخیر هم زیارت بود هم می خواستم یه بنده خدایی رو ببینم که نشد. تو راه برگشت به تهران سوار اتوبوس شدم. چند دقه بعد یه جون افغانی هم آمد بالا و صاف آمد کنارم نشست! تر و تمیز بود و با کت و شلوار!

سر صحبت رو باهاش باز کردم و دیدم همون شب با هواپیما از کابل آمده مشهد. بنده خدا خیلی ترسیده بود. آخه می گفت هواپیماش ایرانی بوده و چند بار تو آسمون تکون ناجور خورده بوده. از اوضاع هواپیماهای ما خبر داشت. خلاصه تا تهران با ما بود. تو ترمینال جنوب هم که پیاده شد جایی رو بلد نبود. فقط یه شماره تلفن از عموش داشت که براش گرفتم و آدرس پرسید و خلاصه راهیش کردیم رفت.

اما یه چیزایی تو را گفت که خیلی برام عجیب بود. مثلا می گفت پراید تو افغانستان دو میلیون پانصد هزار تومن هست!!!!! همین پرایدی که دوگانه سوزش رو 9 میلیون تومن دارن به مردم غالب می کنند! باور تون می شه!؟

می گفت اولش یه عده خریدند ولی ضرر کردن! چون پراید تو خیابون های درب و داغون کابل زود خراب می شه. می گفت تویوتا بهتره! به هفت هشت میلیون تومن می شه تو کابل بهترین تویوتا رو بخری!!!

داشتم شاخ در میاوردم. آخه چرا تو کشور ما به مردم خودمون این همه گرون می فروشن و به افغانی ها این همه ارزون می دن؟ 

چیز عجیب دیگه ای که می گفت این بود که پول افغانستان چندین برابر پول ما ارزش پیدا کرده!!! این یکی رو هر کاری کرد باور نکردم تا بعدا از دیگران پرسیدم. متاسفانه راست می گفت!

در باره اینترنت صحبت کرد! اصلا فکرشم نمی کردم که بدون کامپیوتر چی هست. ولی با کمال تعحب از اینترنت صحبت کرد و از صحبتاش فهمیدم سرعت اینترنت تو افغانستان از ایران بیشتر هست!!! 

من از سرعت تو اینجا چیزی نگفتم و فقط گفتم خوبه! آخه بد ضایع می شدیم.

از آمریکایی ها هم گفت. یه چیزایی که اصلا او چیزی نیست که به ماها گفتن!!!

شرمنده دیگه بیشتر از این نمی گم چون وبلاگم می ترسم بسته بشه (لبخند)


ولی کاش ندیده بودمش...

نظرات 8 + ارسال نظر
عباس دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ق.ظ http://atn88.blogfa.com

جالب بود
اگه میشه مارو بلینک!
یا علی

زدکا دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ب.ظ http://www.zedka.blogfa.com

همه اش به کنار ولی
همین الانم که پراید ۹ تومنی میدن به مردم خیابونا داره میترکه
فکر کن بشه ۲ و نیم!
حداقل تا فکری به حال خیابونا نکردن اجازه بدید همون ۹ تومن بمونه بالا غیرتا!

امید چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:29 ب.ظ http://www.gohary.blogfa.com

سلام خسته نباشید
با متن صحبتهای حاج منصور در رمضان 89 به روزیم
یاحق

ماریا جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:49 ق.ظ http://www.santamaria2009.blogfa.com

شالوم
حالتون خوبه؟

عیلک سلام

ممنونم. شما چطورید؟

ماریا شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:09 ق.ظ http://www.santamaria2009.blogfa.com

همه چیز مثل قبله

چه اتفاقاتی؟

پسرک شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ق.ظ http://mgk72.blogsky.com

عکس آقا رو عشششششششششششششقه

مجید موحد دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:01 ب.ظ http://antensarkhod.blogfa.com/

من به یه جنبه دیگه از روایط ایران با افغانستان می خوام اشاره کنم
تا حالا فکر کردی چرا تو افغانستان اینقدر سنی داره؟
آخه از من و تو بچه شیعه چه خیری دیده جز توهین و تمسخر که بخواد الان شیعه بشه؟

اولا سلام

از ما شیعه ها چه خیری دیدن؟؟؟!!!!

معلوم شد که چیزی از افغانستان و رابطه شون با ایران نمی دونید.
پیشنهاد می کنم یه کم تاریخ واقعی بخونید و بعدش صفحه حوادث روزنامه ها رو یه ورقعی بزنید و اگه یه آشنایی یا دوستی تو نیروی انتظامی داری ازش بپرس این افغانی ها چقدر جنایت می کنند که هر چند روز یکیش تو روزنامه میاد. بیش تر تحقیق کن...

احمد سلامیان دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ب.ظ http://basij02.mihanblog.com/

سلام
چرا کاش ندیدی بودیش؟شما که شما که ظاهرادل پری داشتی و غر زدی و خالی شدی
ولی چقدر غز میزنی برادر من!!
زیارتت قبول،خوش به حالت، میدونی چندین وقته مشهد نرفتم؟به جای غر زدن ازمشهد بگو ازصحن و صفای حرمش
خوشحال میشم لینکم کنی ها
التماس دعای خیر دارم
"جانم فدای رهبر"

علیک سلام

ما دلمون رو از کسی پر نمی کنیم که با غر زدن خالی کنیم. اولا دل ما با غر زدن هم خالی نمی شه. اگر یه کم بدون تعصب به اطرافتون نگاه کنید همه چیز خیلی واضح و روشن هست.
صحن و سرای امام رضا رو که همه می تونن ببینند اما بعضی چیزا رو همین جوری نمی شه دید....

در ضمن این لینکی هم که گزاشتی ایراد داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد