دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

تب طلا !

تقریبا از سه ماه پیش هر کسی رو که توی اداره می بینیم راجع به سکه و طلا حرف می زنه! اول فکر می کردم که فقط توی اداره خودمون این بحث ها هست ولی وقتی صحبت های دیگر اقوام و دوستان رو هم شنیدم متوجه شدم که نه تقریبا توی همه ادارات دیگه هم صحبت از سکه و طلا و سرمایه گذاری توی این فیلد داغ هست. توی اداره ما خصوصا از اونجا داغ شد که دقیقا اوایل تیرماه به همه وام دادن و یکی از همکارا رفت تو کار دلالی سکه و بقیه رو هم ترغیب به این کار کرد. اونایی که  زن و بچه دار بودن به محض اینکه وام گرفتن نفهمیدن کی پول وامشون خرج بدهکاری هاشون شد! اما مجردها وارد این فاز شده بودن! خب دلالی الان پرسودترین کار کاذب هست. سکه رو خریدن 710 هزار تومن بعد از سه ماه 1,500,000 تومن دارن می فروشن!!! فکرشو بکنید در عرض کمتر از سه ماه سرمایشون بیش از دوبرابر شده! دیگه به این فکر نمی کنند چه ضربه ای دارن به اقتصاد کشورشون می زنند. البته خودشون برای توجیه دلایلی دارند. فارغ از اینکه این نشان از به فضاحت کشیده شدن اقتصاد مملکتمون داره نشون می ده دست بالاتر این حرف ها هم توی کار هست و...

بازم بگذریم از این داستان ها که نیروهای کاری مهندس و متخصص ما در رشته های خیلی خاص هم به جای فکر و نوآوری در رشته خودشون طبق اطلاع واصله دارن خرید و فروش سکه و دلار می کنند!

بازم بگذریم از این که چه جو روانی بدی توی ادارات افتاده که مجرده که رفته پولاشو سکه خرید داره بشکن می زنه و متاهل بی چاره داره روانی می شه! حالا هی بگید برید متاهل بشید! کی با این وضعیت می تونه بره دنبال تشکیل خانواده!؟

دو ماه هست که هر وقت توی هر اتاقی داخل اداره می ریم می بینیم سایت های نمایش لحظه ای سکه باز هست و همه شدن عین این یهودی های ربا خوار و دارن سود پول و سکه و دلارهاشون رو حساب می کنند.

دولت هم سعی کرد با کار پلیسی البته به خیال خودش بازار رو یه مدت ساکت نگه داره اما آقایان مسولین اقتصاد مثل غول چراغ جادو می مونه که وقتی بد از جاش بیرون بیاد دیگه به این راحتی ها نمی شه کنترلش کرد. اقتصاد موجود زنده هست و باهوش!

حضرت آقا چقدر قشنگ در بیاناتشون در خراسان شمالی اشارات معنا داری به مساله اقتصاد کردند. فرموند تدبیر کنید کار علمی کنید!؟ یعنی تا حالا...

خلاصه که درد دل زیاد هست و حال گفتنش رو هم ندارم. اما جهت رفاه حال آن دسته از دوستان دلال که دنبال سایت جدید می گردند برای پیدا کردن قیمت لحظه ای سکه! چندتا سایت معرفی می کنم که قیمت لحظه ای سکه و دلار و طلا و یورو و... رو اعلام می کنه! شایدم برادران فیلترینگ اونها رو فیلتر کنند! امیدوارم یه روز وقتی به این سایت ها مراجعه می کنند دچار سکته قلبی و غیره نشوند!!!

قیمت لحظه ای سکه


قیمت لحظه ای طلا


اتحادیه طلا فروشان تهران


....

شاید در آینده اگر حالی بود طنزی در این رابطه هم برای بار دوم! بنویسیم.


یاد داشتی در همین رابطه:

تاثیرات بسیار مثبت افزایش قیمت طلا و سکه بر جامعه! (طنز!)


اباالفضل...

یادم ز وفای اشجع الناس آید

و چشم ترم سوده الماس آید


آید به جهان اگر حسین دگری

هیهات برادری چو عباس آید


هیهات هیهات هیهات....




یکی از بچه ها ازم خدافظی کرد که بره کربلا

گفتم...



(شعر از عارف بزرگ شیخ جعفر مجتدی رضوان الله علیه)

سرعت گیر یا همان دست انداز سابق!

چند وقتی هست که قصد کردم مطالبی راجع به دست انداز یا سرعتگیر بنویسم و یه کم لبخند بزنیم. البته قصد ما مطرح کردن مشکلات ترافیکی نیست.  اما دلیل اصلی نوشتن این مطلب به خاطر افتادن در مسیر دست اندازهای زیادی بوده که طی این چند ماه در جلوی راه مان خواسته و ناخواسته سبز شده است! قصد ما در مرحله اول آموزش راننده های کم تجربه مثل خودم می باشد و هرگونه کاشت، داشت و برداشت سیاسی، نظامی، انتظامی، اقتصادی راهنمایی و رانندگی و غیره با یک لبخند مجاز است.

من نمی دونم فلسفه درست کردن سرعتگیر چی بوده اما از اسمش پیداست که می خواستن سرعت رو باهاش کم کنند! ( عجب کشفی کردیما)

اونطور که دیدیم سرعت گیر یک مانعی هست از جنس آسفالت و یا پلاستیک که برآمدگی از سطح جاده درست می کند که برای عبور سلامت از آن باید سرعت ماشین رو خلاف میل باطنی کم کرد!

اما اینم بگم دلتون رو در کشور ما به این تعریف خوش نکنید چرا که سرعتگیر های دیگری هم وجود دارند که باید خودتون بفهمید که مثل بچه آدم باید سرعتتون رو کم کنید. در غیر این صورت به خودتون یا دیگری آسیب وارد می کنید. برای مثال ما سرعت گیر انسانی و حیوانی هم داریم!!؟ چطور ممکن هست؟ این طوری که در اتوبان ها وقتی می خوان یه تیکه ای رو آسفالت کنن یا مرمت نمایند از چند نفر انسان! استفاده می کنند که با یک پرچم قرمز نشان می دهند که باید سرعت رو کم کرد! حالا فکرشو بکنید یکی تو حال خودش نباشه و از روی این سرعت گیر رد بشه!!

بنده همین چند روز پیش یک نمونه جالب از این نوع سرعتگیر های انسانی رو دیدم که البته کاملا باید خودم می فهمیدم که باید سرعت رو کم کنم! وسط جاده بیرون شهری بودم که کنار جاده یه ماشین پارک کرده بود و یه نقشه برداری با دوربینش داشت وسط جاده رو نگاه می کرد. 50 یا 60 متر بعدش درست وسط جاده!!! دو نفر هم کارش میله مخصوص نقشه برداری رو نگاه داشته بودند!!! فکرشو بکنید منم سرعتم بالاتر از حد مجاز و نزدیک بود با سرعت 100کیلومتر از روشون رد بشم!!

ادامه مطلب ...