دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

یارانه آری یا نه؟ مسئله این است!

یک سالی از هدفمندی یارانه ها گذشت. حاج محمود اون روز ما و دکتر احمدی نژاد امروز ما خیلی تلاش کرد که روی حرف خودش بماند و یه پولی به عنوان یارانه به مردم بده. اون روز یادمه که به دوستان و همسنگران بحث می کردیم که اکثرا موافق بودند ما هم که عادت داریم ساز مخالف بزنیم مخالف!

خلاصه یک سالی گذشت و ماهی 3000میلیارد تومن پول در ماه به مردم به عنوان یارانه دادند. دقیقا به اندازه همون پولی که اختلاص شد!

حالا رشد نقدینگی در جامعه باعث شده که این پول رو یه روز به سکه بزنند یه روز به دلار و یه روز به چیزای دیگه که به هر جا که این نقدینگی خورد خراب کرد! بگذریم که بالا رفتن قیمت دلار و سقوط آزاد ریال به جایی که شدیم دومین کشور با پول ملی بی ارزش دنیا!

و بگذریم از اینکه بالا رفتن قیمت دلار به نظر می رسه کار خود برو بچه باشه برای تامین منابع یارانه ها!

یادمه قرار بود با هدفمند کردن یارانه ها همه چیز گل و بلبل بشه. ما هم که قشر ضعیف جامعه هستیم فقط دنبال نون بودیم که ببینیم چی می شه. گفتن که وقتی هدفمند بشه قیمت نون بربری می شه 300تومن مثل آزادش. بعد می شه رقابتی و بهترین نون دنیا رو نانوا ها می دن دست مردم که فروش بهتری داشته باشن! امروز نون بربری خوردیم. پارسال همین نون50 تومن بود. کیفیتش متوسط بود. امروز از همون نانوایی خریدم 300تومن کیفیتش داغون! پنیرو و شیر و ... بقیه هم که دیگه اظهر من الشمس فی السماء

من با این ضرب المثل قدیمی مخالفم که می گه حرف مرد یکی هست! گاهی اوقات به نظرم  حرف مرد باید دوتا بشه! بهترین کاری که دولت می تواند انجام دهد به نظر من قطع کردن یارانه هاست! از همین امروز بگن آقا قیمت ها همین طوری می مونه یارانه هم نمی دیم!

مشکل کسری چندین هزار میلیاردی دولت هم حل خواه شد.


نظرات 1 + ارسال نظر
کهف حصین پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ب.ظ http://kahfehasin.mihanblog.com

چه عرض کنم ...!!!
ولی خب پاک کردن صورت مسئله هم زیاد کار خوبی نیست

خدا دست تمام افرادی که خیر خواه ایران اسلامی نیستند رو از جیب خزانه کوتاه کنه :)

پاک نمی کنیم صورت مسئله رو که
هدفمندی رو ادامه بدن اما پول مستقیم ندن دست مردم:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد