دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

دولت یار

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

خبر19 یا زمانی برای تبلیغ سایت باشگاه خبرنگاران! (رانت خبری!)

چند سالی هست که بخش خبری 19 رو با مجله خبریش می شناسیم. در ابتدا کمتر از 10 دقیقه وقت در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان بود اما الان تقریبا بیشتر وقت این بخش خبری به این باشگاه اختصاص داده شده است.



از حق نگذریم روز به روز بهتر می شدند اما نزدیک به یک ماهی هست که مکانی شده برای تشویق و ترغیب مردم برای بازدید از سایت این باشگاه خبری!

مجریان این بخش به عناوین مختلف و با طرح مسائل مخاطب پسند (البته سطحی!) و حواله دادن مردم به سایت این باشگاه سیل جمعیت رو به سوی سایت خودشون سرازیر می کنند.

مثلا همین یکی دو شب پیش گفتند که الناز شاکر دوست نامه ای به دهنمکی نوشته! البته با تغییر قیافه و حرکات خاص مجری که بیننده فکر می کنه چی بوده قضیه این نامه! بعد همین که خیلی ها منتظر هستند متن نامه رو بشنون مردم رو ارجاع می ده به سایت این باشگاه!

یا مطرح کردن لیست قیمت گوشی های تلفن همراه و یا قیمت انواع خودروها و... که البته اکثر این ارجاع دادن ها مسایل غیر خبری و تقریبا زرد می باشد که در شان رسانه ملی نیست.

آیا درست هست که یک سایت از بهترین فرصت و زمان ممکن که مخاطب پای رسانه ملی نشسته و منتظر هست که آخرین اخبار مهم! روز کشور و دنیا رو بشنوه هر یک دقیقه دو بار بشونه که: فلان کار شده و شما برای دیدنش برید به سایت ما! فلان چیز شده و فلانی عکس انداخته و خیلی جالب هست و فلان و بهمان و پس برید به سایت ما!...

اگر رسانه ملی جایی برای تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم سایت های نسبتاً! خبری هست پس باید برای سایت های دیگر خبری هم فرصت برابر وجود داشته باشه و اونها هم بیان تبلیغ سایتشون رو بکنن!

به عقیده من این هم یک نوع رانت خبری می باشد که باید جهت احترام به مخاطب و کمتر توهین کردن به آن (حواله دادن مخاطب به سایت!!) هر چه زودتر باید بساط تبلیغ این سایت جمع بشه و یا این فرصت در یک زمان دیگر (نه وقتی که مردم می خواهند اخبار بشوند) در اختیار همه سایت های دیگه قرار داده بشه!

البته، یک سایت خبری خوب، همیشه مشتری خودش رو داره و منتظر تبلیغات زرد و جمع کردن مشتری برای خودش نمی شه!

مثل سایت خبر آنلاین که روز به روز آمار آنلاین اون بالاتر می ره و سایت های دیگر که خود مردم بهتر می دونند و گفتن نام آن ها در اینجا درست نمی باشد!

 


نظرات 3 + ارسال نظر
محمدصادق دهقانی شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ http://zelzal.persianblog.ir/

سید جان سلام و خدا قوت
خدا خیرت بده حرف دل مارو زدی
این آقایون واقعا دیگه دارند زیاده از حد همه چیز رو به وب سایت حواله می دن
آدم میمونه اصلا واسه چی اخبار می گن؟؟ یه جورایی این مجله خبری شده تبلیغات رایگان وب سایتشون!!!!
این هم یعنی افتادن از اون ور بوم....!!!
یاعلی

سلام علیکم
خیلی ممنون بله خدا کنه این انتقادها به گوش مسولین برسه و یه کم بهتره و پربارتر بشه وضعیت خبری صدا و سیما

یکم اونور تر پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام
فکر کنم علاوه بر این نیت خبیث آنها میخواهند بینندگان را تشویق به استفاده از اینترنت و آشنایی آنها با فضای مجازی میکنند . ضمنا از این طریق می توانند اخبار جذاب بیشتری را به صورت تیتر وار بگویند و اگر کسی به تیتری علاقه داشت آنرا از طریق وبسایت دنبال کنند.

سلام علیکم
یک تیری رها می کنند و خدا می دانند چند هدف برای آن در نظر گرفته اند!

محمد حسین چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:49 ب.ظ http://mytiriboon.ir

ممنون میشوم با نظرات خود مارا راهنمایی بفرمایید

سلام
خواهش می کنم. سری می زنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد